چگونگی برقراری تعادل میان دستیابی به موفقیت در کار و زندگی شخصی

 

چگونگی برقراری تعادل میان دستیابی به موفقیت در کار و زندگی شخصی


اگر به تازگی یک استارت آپ راه اندازی کرده اید یا شرکتی را اداره می کنید و حتی اگر در تلاش برای موفقیت در زندگی کاری و شغلی خود هستید، باید بدانید که ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی بسیار دشوار است اما غیرممکن نخواهد بود. برخی از مدیران موفق تجربیات خود را به اشتراک گذاشته اند. آنها می دانند که راه رسیدن به موفقیت چیست و در عین حال زندگی شخصی خود را حفظ می کنند اما چگونه ممکن است؟ برای دریافت پاسخ این پرسش با خودساخته همراه باشید:

  1. اگر با همسرتان در یک محیط کار می کنید، پس نباید در پروژه های یکدیگر دخالت نمایید.

داریا رابنوک، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Grabr می گوید: “سعی کنید با همسر خود درگیر پروژه ای نشوید، زیرا در این صورت جدا کردن زندگی شخصی از کار دشوارتر از همیشه خواهد بود. اگر مجبور باشید تا با هم کار کنید، پس بهتر است برای خود یک قانون تعیین نمایید و آن قانون این است که در مورد مسائل کاری و پروژه های خارج از دفتر صحبت نکنید. این تمرین می تواند برای هر دوی شما زمان زیادی ببرد.”

  1. حداقل هر چند وقت یکبار برای شام بیرون بروید و به این برنامه پایبند باشید.

دیو راسنکو، بنیانگذار و مدیر عامل Weebly، می‌گوید: وقتی در حال رشد و توسعه برنامه ها و پروژه های شرکت و کار خود هستید، همیشه شلوغی های کار بر سر راهتان قرار می گیرند. اما اگر محدوده زمانی برای آنها تعیین نمایید، با برنامه ریزی قرارهای مجزا می توانید آنها را مدیریت نمایید. برنامه‌ریزی جداگانه همسرم، بروک، تصمیم گرفت هر سه‌شنبه شب برای شام بیرون برویم. این برنامه باید تحت هر شرایطی عملی می شد. در تمام طول برنامه ای ترتیب داده بودیم، تلفن های خود را رها می کردیم و همه دستگاه های هوشمند خود را خاموش می نمودیم تا بتوانیم مانند قبل فقط درباره خودمان باهم صحبت کنیم. اگرچه هنوز هم سعی می کنیم تعادل کاملی بین کار و زندگی ایجاد کنیم.»

  1. با خودتان صلح کنید و روی آن سرمایه گذاری کنید.

جیمز روبک، مدیر مدرسه زبان فلوئنت سیتی، گفت: «این به معنای تلاش برای کامل بودن نیست، زیرا تلاشتان شکست خواهد خورد. بلکه منظور این است که با توجه به تمام خصلت های خوب و بدی که دارید با وجود تمام نقص ها و موهبت های خودتان به صلح برسید و آنها را بپذیرید. زمانی که بتوانید از خود رضایت داشته باشید و خود را با وجود همه خصوصیاتتان بپذیرید، می توانید احساس خوشبختی در زندگی داشته باشید. روی این احساس کار کنید و برای پذیرش خود تلاش کنید.

  1. برای آشپزی با هم برنامه ریزی کنید.

النا رینهولتز، بنیانگذار و مدیر عامل Bird + Stone، گفت: به عنوان یک کارآفرین، بعدازظهرهای مختلفی را با همسرم که یک مهندس نرم افزار است می گذرانم؛ او از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر مشغول کار است. اما من معمولاً در طول بعد از ظهر انرژی بیشتری دارم و دائماً به گسترش تجارت خود فکر می کنم، در حالی که همسرم نیاز به تجدید قوا، زمان تنهایی و آرامش نیاز دارد، برنامه کاری من انعطاف پذیر است و به ساعت کاری معمول متعهد نیستم. یک نکته کلیدی که در این مدت به آن دست یافتم، برنامه ریزی برای آشپزی با هم بود، به طوری که یک شام سالم بتواند برنامه های کاری مختلف را متعادل کند. از حضور همسرم قدردانی می کنم؛ او من را در این کار همراهی کرد. به من توصیه می کند، مشکلاتم را حل می کند و به من انرژی می دهد.»

  1. میدان جنگ خود را انتخاب کنید و اشتباهات خود را بپذیرید.

الیوت تومینو، بنیانگذار و مدیر عامل ASTRSK PR می گوید: “مهم نیست چند سال با هم بوده اید، روابط نیاز به سازش، تلاش و همدلی دارند، به خصوص در مواقع پیش آمدن بحث و جدل. اینجاست که باید موضع خود را انتخاب کنیم، گاهی حساس می شویم و انتقاد را اغراق آمیز می پذیریم، درک اصول طرف مقابل و دانستن اینکه چه زمانی اشتباهاتم را بپذیرم به آرامش و ثبات فکری ما کمک می کند. ما از دعوا و درگیری متنفریم، بنابراین می توانیم روی مسائل مهم تری مثل عشق و اعتماد تمرکز کنیم.”

  1. سپاسگزار باشید و آن را نشان دهید.

ویکتور چنگ، یکی از بنیانگذاران توموفون، می گوید: به عنوان یک کارآفرین، به چشم انداز بسیار علاقه مند هستم و به راحتی می توانم تمام وقت خود را صرف تحقق آن کنم. گاهی اوقات فراموش می کنم که همسرم چقدر برای دنبال کردن رویاهای من فداکاری کرده است، بنابراین با رزرو برنامه های سرگرم کننده، قرارهای عاشقانه برای شام و سرگرمی های آخر هفته سپاسگزاری خود را ابراز می کنم. دادن چیزهای کوچک برای نشان دادن اینکه چقدر به او اهمیت می دهید، موثرترین کار خواهد بود.

  1. بخشنده باشید و عذرخواهی کنید.

فرانک زامبرلی، یکی از بنیانگذاران و مدیر خلاق ۱ Atelier می گوید: “یکی از بزرگترین چیزهایی که یک زوج می توانند در ازدواج به یکدیگر بدهند این است که چیزهایی را که ممکن است در مورد آنها اشتباه کنند، بشناسند و بپذیرند. وقتی تعادل بین زندگی و کار خود را از دست می دهید این احتمال هم وجود دارد که با خواستن زیاد از حد از مسیر منحرف شویم، بیش از اندازه بخواهیم و کمتر از اندازه ببخشیم. وقتی این چیزها اتفاق می افتد، باید دقیق تر نگاه کنیم، با گشاده رویی بیشتری مسائل را در آغوش بگیریم و با احترام بیشتری عذرخواهی کنیم.”

  1. مهارت های ارتباطی خود را برای دستیابی به موفقیت تقویت کنید.

سوفی کان، یکی از بنیانگذاران AUrate، می‌گوید: “من همیشه نیاز به برقراری ارتباط دارم، چه در محل کار، چه در خانه و چه در زندگی شخصی‌ام. من تقریباً ۱۰ سال است که با همسرم زندگی می‌کنم و مشکلات زیادی داشته‌ایم. فراز و نشیب‌ها در طول این سفر ۱۰ ساله زیاد بوده است و من متوجه شدم که کلید غلبه بر این مشکلات، برقراری ارتباط، توضیح دیدگاه خود، از کجا آمده‌اید، و واقعاً گوش دادن به آنچه او می‌گوید است، البته بدون قضاوت کردنش. این می تواند شما را به آنچه را که می خواهید، برساند. ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما ارتباط مستمر، صادقانه و باز همیشه موثر است.»

  1. از آخر هفته خود نهایت استفاده را ببرید.

میشل کوردریو، بنیانگذار و مدیرعامل Lively می گوید: شهر نیویورک هر روز سریع‌تر گسترش می‌یابد. من و همسرم تمام روز هفته را سخت کار می‌کنیم. من از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر کار می‌کنم. علاوه بر این، باید به صورت آنلاین نیز به صورت پاره وقت کار کنم، همسرم نیز به تجارت سهام می‌پردازد. ساعت کار او از ۷ بعد از ظهر تا ۲ بامداد است، بنابراین ساعاتی که با هم می گذرانیم برای ما بسیار مهم است. بنابراین ما آخر هفته را به بهترین شکل با هم می گذرانیم و صبح های دوشنبه همسر و دخترم من را به محل کار می برند و در طول مسیر ما می توانیم در مورد آخر هفته صحبت کنیم. ما برای شام در کنار هم برنامه ریزی می کنیم. برخی از افراد فکر می کنند که چنین برنامه هایی می تواند برای یک زوج سخت باشد، اما اینطور نیست. ما در طول هفته روی کار و فرزندانمان تمرکز می کنیم.”

  1. زندگی شخصی خود را به همان اندازه که عاشق کار هستید دوست داشته باشید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

مایکل فیتزپاتریک، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Blast Motion می گوید: “وظایف یک مدیر عامل بسیار گسترده است، بنابراین شما به فردی نیاز دارید که اهداف و انگیزه های مشترکی با شما داشته باشد. به این ترتیب می توانید با همان اشتیاقی که کار انجام می دهید. وقتی سر کار می آیید با همسر و خانواده خود ارتباط برقرار کنید. باید بدانید که همسرتان به همان اندازه تحت تأثیر کار شما قرار می گیرد، بنابراین باید زمانی را برای احساس ارزشمند بودن او اختصاص دهید. توصیه های او را دنبال کنید و به خاطر داشته باشید که با کمک او، بیش از هر زمان دیگری از حمایت او برخوردار خواهید شد. فراموش نکنید که “تشکر” راه را برای زندگی مشترک هموار می کند.”

  1. به خود یادآوری کنید که چرا او را انتخاب کردید.

دانیل سارنسی، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل POWERHANDZ، می گوید: “ازدواج یکی از رنگارنگ ترین مبارزاتی است که یک زن و مرد در طول زندگی خود تجربه می نمایند. اگر کارآفرین هستید و شریک زندگی شما شریک زندگی کاری شماست در واقع به مرحله بالاتری از بلوغ خود رسیده اید. روابط در هر دو زمینه می تواند موفقیت آمیز باشد، به شرطی که یک چیز را فراموش نکنید: دلیل انتخاب یکدیگر در هر دو زمینه چه بوده است؟”

 

چگونگی برقراری تعادل میان دستیابی به موفقیت در کار و زندگی شخصی

سخن پایانی

موفقیت و تعادل در میان موفقیت در کار و زندگی امکان پذیر است، به همین دلیل است که نتایج مورد نظر برای اکثر افراد یکسان است: ایجاد شادی آسان و تعامل معنادار بین روابط به هم پیوسته، نقش ها و مسئولیت هایی که زندگی را تشکیل می دهند. مانند تعادل، موفقیت برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارد و با تغییر شرایط زندگی، تعریف آن در طول زمان تغییر می کند.

Comments

Popular posts from this blog

چگونه با تغییر چارچوب های کاری بهره وری را افزایش دهیم ؟

10 نکته ای که باید از افراد موفق جهان آموخت